Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een handig statistiekenpakket waarmee onze experts meten hoe bezoekers zich gedragen op uw website. De tool geeft inzicht in hoe bezoekers op uw site binnenkomen, hoe lang ze bepaalde pagina’s bekijken en op welke pagina’s zij uw site weer verlaten. Ook is te zien waar de bezoekers vandaan komen en of zij tot conversie overgaan. Met behulp van al deze gegevens wordt het analyseren en aansturen van de commerciële prestaties van uw website mogelijk.
Hoe kunt u Google Analytics optimaal benutten?
Uit onze ervaring blijkt dat veel van onze klanten die gebruikmaken van Google Analytics hier nog niet alle mogelijkheden van benutten. Het pakket is geïmplementeerd in de site, maar er zijn geen doelen ingesteld en de statistieken worden niet juist geanalyseerd of zelfs bijgehouden, door bijvoorbeeld Google Analytics A/B-testing. Een gemiste kans, want hierdoor haalt u niet het maximale voordeel uit de mogelijkheden die Google Analytics biedt. Het pakket geeft u namelijk de kans om te begrijpen hoe bezoekers op uw site navigeren en veel andere aspecten van uw website te analyseren. Wij begrijpen echter dat u hier niet altijd de tijd voor heeft en belangrijker nog, dat er een helder overzicht mist. Daarom analyseren wij de gegevens uit Google Analytics voor u en verwerken we deze in een overzichtelijke rapportage.
Wat staat er in de maandelijkse rapportage die wij voor u opstellen?
U ontvangt van ons maandelijks een overzichtelijk digitaal rapport waarmee u inzage krijgt in veel data, zoals:
Bezoekersaantallen
U ziet het aantal bezoekers op uw website en het aantal pagina’s dat bezoekers bekijken.
Herkomst van bezoekers
U krijgt inzage in hoe bezoekers op uw site terecht zijn gekomen. Hebben ze u gevonden via de zoekmachines, komen bezoekers rechtstreeks binnen op uw website of stromen ze binnen via uw Google Ads campagnes of social media advertising? Dankzij de geografische gegevens wordt ook inzichtelijk uit welke regio u bezoek krijgt.
Behaalde doelen
Door het instellen van doelen kunt u zien hoe vaak er online overgegaan is tot conversie. Denk hierbij aan het invullen van een contactformulier, inschrijvingen voor een nieuwsbrief of online bestellingen van een product.
Trefwoordgebruik
Ontdek via welke trefwoorden bezoekers binnenkomen op uw website. Bezoekers komen vaak via een veelvoud van de gekozen trefwoorden binnen. Welke trefwoorden dit zijn, wordt inzichtelijk gemaakt in de rapportage.
Bezoekersgedrag
U ziet welke pagina’s uw website bezoekers aantrekken en via welke pagina’s men de website verlaat. Daarnaast ziet u hoe men door de site navigeert.
Hoe vergroot u het resultaat van uw website?
Wanneer u investeert in een goede vindbaarheid van uw website om hiermee meer bezoekers naar uw website aan te trekken, is het belangrijk dat uw bezoekers ook daadwerkelijk een gewenste actie maken, zoals een offerte-aanvraag, webshop bestelling of navigeren naar uw winkel. Grizzly New Marketing kan voor u doelen instellen in uw Google Analytics, waarmee het resultaat van uw website inzichtelijk wordt. Daarnaast is het mogelijk dat wij de gegevens van uw website periodiek analyseren met behulp van Google Analytics A/B-testing. Naar aanleiding hiervan geven wij u advies waardoor het rendement van uw website verder zal verbeteren en uw resultaat zal toenemen.
Krijg meer inzicht in het rendement van uw website
Heeft u onvoldoende inzicht in het resultaat dat u uit uw website of webshop haalt? Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn om met Google Analytics A/B-testing uw website te analyseren? Of heeft u een vraag over de maandelijkse rapportage of een van onze andere diensten, zoals Google Ads of linkbuilding? Neem contact met ons online marketing bureau op en we informeren u graag over de mogelijkheden!