Rich snippets
Kom hoger in de zoekresultaten
Verhoog uw conversie
Altijd een persoonlijke aanpak
Wat zijn rich snippets?
Door rich snippets toe te voegen trekt u beter de aandacht van potentiële klanten. Deze snippets onderscheiden uw bedrijf namelijk van de andere zoekresultaten in Google, die grotendeels tekstueel weergegeven worden. Google verrijkt haar zoekresultaten met steeds meer informatie. Deze uitbreidingen worden door Google rich snippets genoemd. Door het toevoegen van rich snippets worden uw zoekresultaten veel unieker en opvallender gepresenteerd dan de ‘normale’ zoekresultaten. Zo vestigt u meer aandacht op uw website. Dit leidt tot een hogere click-through-ratio en een grotere kans op conversies.
Op maat gemaakte strategie voor u?
Zie hier hoe het traject eruit ziet
Welke rich snippets zijn er?
Google heeft een ruim aanbod aan rich snippets die ze heeft omarmd en die terug komen in de zoekresultaten binnen Google zelf. Welke snippets voor uw website relevant zijn, hangt onder andere af van uw sector, het product of de service en uw doelgroep. Wij lichten hier de meest voor de hand liggende varianten toe, maar er zijn uiteraard meer mogelijkheden.
1. Producten
Met behulp van de rich snippets – producten toont u de belangrijke informatie van uw producten in de zoekomgeving van de zoeker. Denk hierbij aan merknaam, prijs, aanbiedingen, voorraadstatus en beoordelingen. Hiermee kan een zoeker sneller een besluit nemen, maar valt u ook beter op in vergelijking met andere zoekresultaten.
2. Breadcrumbs
Een spoor van broodkruimels (breadcrumbs) is de benaming van een reeks links die bezoekers helpt de weg te vinden binnen de hiërarchie van de website. Door het toevoegen van rich snippets kunt u deze breadcrumbs ook terug laten komen in de top zoekresultaten bij zoekopdrachten van uw bezoekers.
3. Recensies
Recensies kunnen op verschillende manieren gebonden zijn aan uw website. Het kan gaan over beoordelingen van producten die u aanbiedt, of reviews van diensten die u verleent. Met een rich snippet zorgt u dat deze recensies worden getoond bij zoekopdrachten van bezoekers.
4. Evenementen
Ook wanneer u evenementen organiseert, heeft het toevoegen van rich snippets een meerwaarde voor uw bedrijf. U kunt namelijk de naam, datum, artiesten, locatie en het aantal beschikbare kaartjes van het evenement in de zoekresultaten laten verschijnen.
Hoe gaat de implementatie van rich snippets in zijn werk?
Als internet marketing bureau kan Grizzly New Marketing rich snippets toevoegen aan al uw zoekresultaten. Wij hebben kennis van de nieuwste, meest innovatieve technieken en mogelijkheden. Ons online marketing bureau adviseert u over de beste mogelijkheid voor uw product of dienst en zorgt daarnaast voor een succesvolle implementatie van de rich snippets bij uw zoekresultaten. Op die manier helpen we u om uw website beter vindbaar te maken.
Wilt u meer weten?
Bel ons dan vandaag nog!
+31 (0)76 520 02 58